Holistička osteopatija

Holistička medicina najpre istražuje uzroke pojave bolesti, počevši od psihosomatske ili biohemijske ( ishrana) komponente, pa preko stila života do balansa energetskog sistema, u smislu energetske psihosomatike ( kako je studirao i primenjivao David Lowen), a na osnovu bola koji je skoro uvek fizičke prirode.

Holistička ili integrativna medicina je u zadnjim decenijama poprimila velike razmere učenja i primene u praksi, a u većem delu evropskih zemalja je priznata i kao alternativna ili komplementarna, tradicionalnoj, klasičnoj medicini.

Pokazalo se da nije više dovoljno posmatrati jednu bolest kao konsegvencija bolova koje treba lečiti, već bolesnika pre svega i njegovu posebnost i personalnost. Kao što je jednostavna poseta lekaru specijalisti može biti dosta reduktivna, zato što posmatra samo jedan ili grupu organa; bolest je jedno stanje mnogo komplikovanije i treba ga posmatrati na nivou koji jednu osobu čine „in personam“, sa svojom fizičkim emocionalnim, bio-hemijskim i bio-energetskim fenomenima.

Lekovi svakako mogu pomoći ( u ne malom broju slučajeva nije zapravo tako), ali se radi o temporalnoj soluciji; u većini slučajeva ako se pacijent ne posmatra sa holističkog aspekta, bolovi i bolest će se ponovo, pre ili kasnije iznova pojaviti. Idemo u susret vremenima kad se studije medicine moraju suočiti sa ovim fenomenom, te edukovati svoje studente u terapeute koji će prvo saslušati i lečiti osobu, ( a ne „čuti samo disanje pluća“ , metaforično rečeno); u tom slučaju, prvo se leči bolest, soprimirajući tako ostale „memorije“, emocionalne rane i konflikte pa samim tim i ličnost pacijenta staviti u potpuno drugi plan, a bolest naravno ispred.

Holistički koncept znači da je svaka osoba fenomen za sebe, a terapeuti će ih lakse “snimiti “ i lečiti samo ako krenu sa tom idejom i nikako sa supozicije da su bolesnici ( preciznije rečeno bolesti), “svi isti” kao i antibiotici, a to je najveći paradoks i “greh” klasične medicine.

Primeri primene holističke osteopatije

Nekoliko primera primene holističke koncepcije osteopatije je pomenuto na naslovnoj strani ovog sajta kada se govori o našem centru Ovde ćemo pomenuti primere vezane za strukturalnu biodanamicku i fukcionalnu odnosno sistemsku osteopatiju što samo po sebi već predstavlja koncept holističke analize.Problemi i disfunkcije kocigne kosti ( osso coccige) ili kako se to narodski zove trtična kost, utiču ne samo na alteraciju sakruma i karličnog pojasa ,preciznije male ili donje karlice (što je „lakša posledica“), već mnogo šire i kompleksnije od toga. Kad se dogodi da, usled povrede tj. pada na zadnjicu ili trticu, ne radi se toliko o posledicama i većem uticaju na posturalni osteo-misini sistem, već mnogo značajnije su promene visceralnih bliskih organa, odnosno-uro-genitalnog sistema. Pomeranjem ove kosti anteriorno, dolazi do približavanja pubisu ( sinfisi pubica), muskuloaponeuroticna tkiva od pubisa do kocigne kosti se udaljavaju što dovodi do gubljenja njihovog tonusa; s druge strane, što se više približavaju distalni i prosimalni deo mišica, gubi se signifikativno njihova snaga. Kada su bešika i rektalni trakt debelog creva ( retto del colon) jako opušteni, kao posledica takvog stanja može vrlo lako doći do urinarne ili fekalne inkontinencije. Manipulativnim tehnikama osteopatije i tretiranjem kocigne kosti, rešavamo probleme u obadva slučaja. Možemo produžiti i dalje sa disfunkcijama koje potiču od antero-anteriornog položaja ove kosti, od uro-genitalnih do seksualnih i kod žena i kod muškaraca, pa do toga da njena fisacija dovodi do pojave strukturalne rigidnosti ligamenata pelvisa.

predstojeći događaji

Imate pitanja?